Hello2happiness.com

torsdag 2 mars 2017

Avslappning och god köttfärssoppa

Hej på er! 

Åhh jag är så skönt avslappnad idag efter gårdagskvällens Bodybalance. Jag älskar yoga och bodybalance men har haft ett längre uppehåll nu men det ska det bli ändring på nu för jag märkte verkligen hur mycket jag behöver den sortens mjukträning och avslappning. Jag bara njuter! Detta är något jag vill unna mig själv. I dagens stressade samhälle behöver vi också nedvarvning, en motpol till all jäkt och alla måsten och krav.

Idag är morsan här och ska sova över några nätter och Matti har åkt iväg till Vasaloppet, han ska vara borta ända till måndag eller tisdag .Till lunch idag bjöd jag på en helt vanlig köttfärssoppa med glutenfritt knäckebröd och god ost! Jag kan bli så sugen på riktig enkel husmanskost ibland och Tim som är på bättringsväg efter febern åt en stor portion, så glad att han börjat äta igen. Igår fick jag bara i honom mjölk, en yoghurt och några ostskivor.

Detta är enkel, billig, ganska nyttig och god maträtt som barnen brukar gilla!


Köttfärssoppa


Till 4 portioner behöver du:
 
400 g nötfärs
1 msk smör
1 st gul lök
2 st morötter
1,2 l vatten
1,5 köttbuljongtärningar
700 g potatis
1 st lagerblad
8-10 kryddpepparkorn
salt
färsk persilja

Gör så här:

1.Hacka löken. Skala och skär morot och potatis i bitar. Fräs lök och köttfärs i smöret. .

2. Häll på vatten. Lägg i buljongtärning, morötter, potatis, lagerblad, salt och peppar. Koka tills potatisen är mjuk. och strö över persilja.

Smaklig spis! ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar