Hello2happiness.com

torsdag 9 mars 2017

Tumistid och smaskig gröt!


Hej hej!

Hur mås det idag? Bara bra, hoppas jag. Om inte, så kom ihåg att imorgon e det freeedag! Helg, vila, festligheter, mys, god mat...annat skoj?! Helgen är ganska öppen ännu för oss, blev inte av med tjejträffen jag och studievännerna funderat på, den sköts upp till april. Så idag kom jag och Matti på att vi skulle ta en dag på tumanhand med lite shopping i grannstaden Karleby imorgon. Verkligen dags för lite tumistid! :) Så viktigt att hinna med då och då. Så barnen får leka med snälla farmor  några timmar imorgon innan fredagsmys ;)


 Mera sådant här...;)

Vet ni, imorse åt jag sån god grötfrukost, måste bara tipsa om den! Gröt är INTE tråkigt, finns oändliga smaksättningar och variationer. Overnight oats, mjölkkokt, ugnsbakad gröt m.m

Tim äter gröt varje morgon så ofta kokar jag även en portion till mig på samma gång. Smidigt. Och gott som sagt. Idag kokade jag i hälften mjölk och hälften vatten + salt. Blir så gott att koka i mjölk! Toppade med banan- och jordnötskräm (scrolla neråt för recept!)samt upptinade buskblåbär! Och NJÖÖÖT!  Så sött och krämigt <3

Hälsosamt, mättande och gott! Lyxig start på dagen!



Banan- och jordnötskräm


1/2 banan

1/2- 1 msk osötat jordnötssmör

Mosa bananen och blanda i jordnötssmöret.

Nu ska jag surfa lite inredningsinspo innan Tim vaknar och sen och hämta hem den andra guldklimpen från dagis! :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar