Hello2happiness.com

onsdag 29 mars 2017

Impulsshopping och pannkakslunch

Goddag!

Nu har mamsen åkt hem men redan på fredag ses vi igen för då ska jag och Matti gå på Vörå revyn med två vänner. Ska bli skoj! Hoppas och tror på många goda skratt!

Idag blev det visst lite impulsshopping, skulle bara via aporteket efter jag hade fört barnen till dagis men slutade med 3 besök i klädaffärer och på Cubus shoppade jag loss :P En bomberjacka som jag letat efter, en väska jag fick för halva priset, ett par byxor (alla byxor 25 %) och en tröja och den fick jag 10 % på. Får döva samvetet med alla dessa %. Ja...och så fick jag 5 euro bonus oxå tills nästa gång jag handlar på Cubus ;) Inte hunnit med några bilder på shoppingen än, tyvärr.

Det om det, snart ska jag på MASSAGE! :) Åhh så skönt. Var i fredags med men jag hade jättespänd nacke så massören rekommenderade att jag skulle komma en gång till.  Nu dricker jag kaffe här framför datorn och Undercover boss på tv, det programmet är så bra, tycker inte ni? Och på tal om tv, de visade nyss på reklamen på tv3 att de ska börja visa Prison break igen fr.o.m den 6:e april!!! Wohoo, jag kommer sitta som fastklistrad framför tv:n då ;)

 Idag var jag inte alls sugen på nåt mäktigt till lunch så jag passade på att prova ett nytt recept på bananpannkakor. Brukar göra med bara banan + ägg men dessa var lite annorlunda, men väldigt goda, kommer säkert göras igen! Passar både gluten-, mjölk- och äggallergiker och så är de veganska med!



Släng inte de bruna bananerna, gör bananpannkakor istället :)



En version bananpannkakor


1 banan
1 dl kokosmjölk
1,5 dl havregryn

Mixa ihop med mixerstav eller i matbereedare och stek små pannkakor i kokosolja eller annat valfritt fett. 
Servera med t.ex bär och lönnsirap/agavesirap.

Idag serverade jag med agavesirap, jordgubbar, keso för lite protein och hackad mandel. Mums!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar