Hello2happiness.com

söndag 26 mars 2017

Stekpannebröd och småbarnskaos

Hej på er!

Har söndagen startat bra? Här har det mest varit ett enda kaos idag om jag ska vara ärlig ;) Dethär med att ha en knappt 1,5 -åring  är ingen lätt match ;) Morgongröten slängde han iväg så jag fick tvätta  både golv, väggar och gardiner, kissat på köksstolen innan jag hunnit lägga på ny blöja, grävde ut halva blomkrukan under ett obevakat ögonblick, lägger allt han kan komma på i toaletten, sätter på ugnen med mera med mera med mera....PUUUST! Tur att det börjar bli varmare och skönare ute, så vi får spendera mycket tid ute nu tills han växer till sig lite. man blir ju gråhårig med mindre ;) Fast då är han ju så underbart gullig och gosig däremellan <3 Mammas hjärta. 



Inga häftiga helgbruncher hinns med just nu, men dagens frukost var ändå väldigt smarrig! Ett stekpannebröd från frysen med lite blandat grönt, kokt ägg och favoriten Kalles randiga :)


Detta glutenfria bröd är väldigt gott och enkelt samt snabbt att göra! Nybakat är det bäst såklart, men hade fryst ner några stycken till stressiga morgnar. Receptet har jag hittat hos Emma.

Glutenfritt stekpannebröd, 4 -5 st


  • 1 dl havremjöl
  • 1 dl rismjöl
  • 1 tsk fiberhusk
  • 1 dl majsmjöl
  • 0,5 tsk salt
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 dl mjölk
  • 1 msk honung
Blanda ihop alla torra ingredienser och tillsätt sedan mjölk och honung. Knåda ihop till en fast deg och dela upp i fyra bollar. Kavla ut tunt mellan ett ihopvikt baplåtspapper och stek 1-2 minuter per sida i het stekpanna.

På tal om stressigt och att varva ner så har jag köpt en vuxen-målarbok och den har jag suttit och målat i på kvällarna, nu i helgen, framför tv:n tillsammans med Ted som målat i sin egen målarbok. Mysigt, avslappnande och något att göra tillsammans med barnen. 




Tipstips om du vill slappna av och bara vara i nuet en stund.
Så mysiga bilder i denna :) Nä, nu kom svärmor hit så jag tror jag ska ta och unna mig en promenad i solen! 

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar