Hello2happiness.com

söndag 12 mars 2017

Taco (hej) och glass i stora lass

 Hej! 

Undrar hur många av er som ätit Tacos i helgen? ;) Måste ju vara en av de vanligaste helgmiddagarna just nu. Vi äter det inte så ofta längre, jag hade tröttnat men igår kväll försökte jag uppdatera tillbehören en aning och då blev det plötsligt jättegott igen! :) Försökte bjuda hit lite vänner på middag men de hade alla andra middagsplaner så vi bjöd svärmor istället! Glad blev hon :)

  (Tim var snål ;) )

Chilimayon, ananas, majs och creme fraiche gör mycket för den goda smaken. Och jalapeno för lite hetta om man gillar det.
Och såklart de vanliga tillbehören riven ost, tacosalsa, issallad, gurka, tomat och paprika. Vet att många gillar banan i sina tacos med :) Har ni något speciellt i era tacos ni vill rekommendera?



Hade tänkt göra egna tacobröd men latheten och tidsbristen tog över så testade Tacotubs. Är så trött på de mjuka tortillabröden. Dessutom är ju dessa tubs även glutenfria. Vi gillade dem jättemycket allihopa, det blir nog dessa i framtiden om jag får bestämma! Jag kryddade med hemgjord tacokrydda. 

Hemgjord tacokrydda


2 msk chilipulver
2 msk parikapulver
1 msk spiskummin
3 krm cayennepeppar
1 msk vitlökspulver
1 msk lökpulver
1 msk salt

Blanda alla kryddingredienser och förvara i en gammal kryddburk eller glasburk och krydda färsen enligt smak.och häll på 1/2 dl vatten och låt kryddorna koka in ordentligt

Jag gör oftast egen kryddblandning till tacos, blir väldigt gott och innehåller inte massa socker! Då jag äter socker ska det vara nåt riktigt gott jag längtar efter, inte vara gömt i sådant som kryddor! Som exempelvis GLASS, min stora svaghet. 

Och glass blev det minsann till efterrätt, riktig glassbuffé dessutom! Dessa var på specialpris, man fick nästan en på köpet då man köpte tre, så passade på att pröva. 



Alla tre var supergoda! Vi försökte fundera ut vilken som var godast men det var väldigt svårt. Ted tyckte Fazerina, men idag ville han ändå ha Dumle. Matti gillade bäst Dumle eller Omar. Svärmor gillade alla. Och jag...Fazerina och Dumle, kan verkligen inte bestämma mig :) Omar helt okej det med, men mindre smak än de andra två. Så slutsatsen blir väl att vi kan rekommendera alla tre! Grymt lyxiga glassar !

Nu ska jag göra mig klar för kvällens Bodybalance...ahh det behöver jag! Inte suttit stilla många sekunder idag och hjärnan går på högvarv .Så mycket att göra, så lite tid! Men tid för avkoppling och återhämtning måste man ta sig! :)

Njut av söndagskvällen, helgen är inte slut än ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar